Sponsoreret
Okay…. Det her er normalt overhovedet ikke mit område…. Jeg er simpelthen så DÅM til at holde hoved og hale i vores forbrug her i huset… Det hele kører jo ligesom bare over betalingsservice, og så fortæller banken os, hvis vi pludselig overskrider et eller andet…. MEN….. det er jo ikke særlig fikst at have det på den måde, vel?? Jeg har længe ønsket at få meget mere indblik i hvad vi bruger, hvad der egentlig er normalt at bruge, og hvad vi i givet fald bruger for meget på.
Da jeg blev præsenteret for NRGI‘s nye App NRGI blev jeg først skræmt…. Fordi havde jeg nu egentlig overhovedet lyst til at bruge min hjerne på at sætte mig ind i det her…. Men jeg blev enig med mig selv om, at ja det havde jeg faktisk….
Som bekendt er jeg ikke nogen haj til den slags, og jeg måtte simpelthen ringe til NRGI for at få oplyst hvilket kundenr vi har, bare så jeg kunne logge mig ind på appen… Det siger nok lidt om hvor lidt vi har gået op i det her…. Inden jeg forlod den søde dame der gav mig oplysningerne, der havde jeg sådan lige forhørt mig til lidt basis viden. Også fordi, når jeg nu har sat mig for at sætte mig ind i det her, så vil jeg faktisk også godt have lidt fakta.
FX, hvor meget bruger en helt almindelig gennemsnitsfamilie som os om året, de bruger så ca. 6000 kW, og så spurgte jeg hende, hvor meget bruger vi så? Vi bruger ca. 7600 kW om året… “GUUUDDD jamen er det så ikke vildt meget?” svarede jeg, og her kunne hun så berolige mig, at 1500 kW så ikke er et mega stort overforbrug. Hun spurgte lidt ind til om vi var meget hjemme, om vi bruger meget tørretumbler osv osv. Og der kunne jeg så hurtigt genkende nogle af vores forbrug.
Da jeg så havde fået de oplysninger jeg skulle bruge, fået hentet appen og kommet lidt rundt i den, så må jeg indrømme, at den er super tilgængelig, selv for sådan en som mig.
Jeg fik helt lyst til at snuse lidt rundt i vores forbrug. Fx var jeg nysgerrig på om vores forbrug var gået helt amok i december, der hvor vi havde et halvt 100 lyskæder kørende i døgndrift. Men til min overraskelse så jeg, at vores forbrug åbenbart var lige så højt i november, så det var ikke gået helt amok. Jeg har vedhæftet foto herunder af vores månedsforbrug slut 2016, så kan I selv se det…..
Den er super smart den App, fx kan man instille alarmer på den, således du kan få den til at give dit besked hvis du nærmer dig dig et for højt forbrug, i forhold til det ønskede… En såkaldt forbrugsalarm. Du kan sammeligne dit forbrug med venner og du kan endda konkurrere med dem om at spare mest energi. Det kræver dog at du er kunde hos NRGI, og opfylder nogle få krav, men alt det, det kan du også læse mere om lidt HER.
En sidste ting jeg også vil gøre opmærksom på er, at NRGI faktisk går eget op i miljø og bæredygtighed. NRGI har den holdning, at de konstant udvikler på produkter, både for kunder og internt i virksomhederne, således deres services hele tiden har udspring i bæredygtighed. Hvis du vil læse mere om deres politik indenfor dette, så kan du gøre det lige HER. Det er vigtigt at passe på vores verden, og jeg er derfor rigtig glad for at vores el udbyder går så meget op i den slags.
Nu glæder jeg mig til at se lidt nærmere på den her app, jeg vender tilbage om en måneds tid når jeg er blevet endnu klogere på vores forbrug…. Men hey, hvis du også er NRGI kunde som os, så kan jeg altså varmt anbefale at du henter App’en ned. Det kan gøres lige HER.
Ingen kommentarer